6 Beneficii ale Vitaminei D!

6 Beneficii ale Vitaminei D!

Beneficiile vitaminei D!

Corpul tău produce vitamina D în mod natural atunci când este expus direct la lumina soarelui. De asemenea, puteți obține vitamina D din anumite alimente și suplimente pentru a asigura niveluri adecvate ale vitaminei din sânge.

Vitamina D susține sănătatea creierului, sănătatea inimii, starea de spirit, sănătatea pancreasului și echilibrul insulinei. Vitamina D este atât de importantă încât un studiu din 2008 a constatat că nivelurile scăzute din sânge sunt asociate cu un risc dublu de a muri din orice cauză.

 Mai jos sunt șase beneficii surprinzătoare ale vitaminei D și încă șase motive pentru a vă asigura că obțineți suficient din acest nutrient puternic.



1. Îmbunătăţeşte funcţiile creierului!
Vitamina D poate ajunge la creier prin traversarea barierei hematoencefalice (BBB) ​​prin difuzie pasivă.  Beneficiile vitaminei D asupra funcției creierului au fost demonstrate în mai multe studii clinice. Într-una, cercetătorii au urmărit starea vitaminei D și funcția cognitivă pe parcursul a 12 ani la 1058 de adulți (vârsta medie de 75 de ani). Ei au stabilit că persoanele cu vitamina D > 30 de nanograme per mililitru (ng/mL) au avut o cogniție semnificativ mai bună, inclusiv memorie și fluență, în comparație cu cei sub acel prag. De fapt, cei cu vitamina D >30 ng/mL au avut rezultate la un nivel echivalent cu a fi cu cinci ani mai tineri decât cei cu vitamina D mai scăzută.



2. Întăreşte musculatura
Pe lângă exercițiile de rezistență și consumul de proteine ​​suficiente, asigurarea unei doze necesare de vitamina D este importantă pentru sănătatea mușchilor. Vitamina D stimulează producerea de energie celulară și proteine ​​necesare contracției și relaxării musculare. Cercetările sugerează că poate stimula direct creșterea fibrelor musculare, ceea ce este important pentru construirea și menținerea masei și forței musculare.


3. Protejează împotriva facturilor.
Nu numai că vitamina D ajută la întărirea musculaturii, dar nivelurile mai mari de vitamina D sunt asociate și cu riscuri mai mici de fracturi. Într-o revizuire a cinci studii clinice cu 1237 de persoane, la niveluri mai mari, vitamina D protejează și împotriva fracturilor. Cercetătorii au ajuns la concluzia că menținerea nivelului de vitamina D din sânge între 30 și 44 ng/mL (75-110 nmol/L) este asociată cu reducerea căderilor și a fracturilor.


4. Ajuta în contracararea inflamațiilor.
Inflamația este creată de substanțe chimice pro inflamatorii, cum ar fi interleukina-1 (IL-1), IL-2, Il-6, factorul de necroză tumorală alfa (TNF-alfa), interferonul gamma (IFN-gamma) și altele. Acestea sunt echilibrate de substanțele chimice pe care corpul dumneavoastră le produce, contracarează aceste molecule pro inflamatorii și calmează inflamația. Acestea includ IL-4 și IL-10.
 În studiile pe animale, s-a demonstrat că vitamina D scade substanțele chimice pro inflamatorii și le crește pe cele care contracarează inflamația și o calmează.


5. Ajută la starea de bine.
Nivelurile mai scăzute de vitamina D au fost asociate cu scăderea dispoziției și nivelurile nesănătoase de stres.
 În timp ce suplimentarea cu vitamina D pentru promovarea stării de spirit sănătoase a avut rezultate mixte în studiile clinice, un studiu intrigant la femei a arătat că administrarea a 50.000 UI de vitamina D la fiecare două săptămâni și un prebiotic zilnic timp de 12 săptămâni au promovat starea de spirit sănătoasă în comparație cu femeile care iau capsule placebo.

 

6.Ajută la absorbția de glucoză.
Celulele beta din pancreas au rolul important de a produce și secreta insulină atunci când glicemia crește prea mult. Într-un studiu important, vitamina D a fost asociată cu o mai bună sensibilitate la insulină și o mai bună funcție a celulelor beta.
Nu numai că studiile epidemiologice au găsit o legătură între nivelurile scăzute de vitamina D și controlul slab al zahărului din sânge, o revizuire a opt studii clinice cu 4896 de voluntari, a concluzionat că suplimentarea cu vitamina D poate îmbunătăți reglarea zahărului din sânge.
 Alți cercetători au confirmat că vitamina D promovează insulina sănătoasă, stimulează secreția de insulină, promovează celule beta mai multe și mai sănătoase și îmbunătățește absorbția de glucoză și sensibilitatea la insulină.



Referinte
https://www.nbihealth.com/six-surprising-benefits-of-vitamin-d/
https://www.healthline.com/health/food-nutrition/benefits-vitamin-d


 

Suport clienti L-V 09:00-18:00

0759.808.424 contact@profarma.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!